Barco Cinema’s intern leerplatform: RISE

Barco Cinema, voorheen bekend als Cinionic, staat bekend om zijn innovatieve lasercinemaoplossingen en sterke merkidentiteit. Toen Barco besloot een nieuw intern platform voor kennisoverdracht en opleidingen te lanceren, was het cruciaal dat de interne communicatie net zo krachtig en impactvol zou zijn als hun externe branding. Hier kwam Umbau in beeld, om deze transitie te begeleiden en te zorgen voor een visueel en communicatief meesterwerk.

Klant

Cinionic / Barco Cinema

Sector

Technologie

Tags

  • interne communicatie

Aanpak

Stopping power

Al jaren werkt Umbau achter de schermen voor Cinionic, nu Barco Cinema, en zijn we verantwoordelijk voor zowel externe als interne communicatie. Deze opdracht vroeg om een strategische aanpak die zowel de doelen van het bedrijf begreep als creativiteit in de uitwerking toonde. Omdat de effectieve implementatie van interne platforms vaak een uitdaging is, creëerden we een visuele stijl met veel stopping power om medewerkers te motiveren het nieuwe platform te ontdekken.

Quote

Als je actief bent in cinemaprojectie, dan is de link met films nooit ver weg.

Resultaat

Een interne communicatiecampagne in Star Wars thema?

Uiteraard! De volledige communicatie, van de lancering tot de uitrol, werd uitgevoerd in een Star Wars filmthema. Met de cinematische roots van Barco in ons achterhoofd, gingen we all the way. We bedachten de naam die de link is tussen persoonlijke ontwikkeling van de werknemers en de Star Wars saga: RISE. We ontwikkelden banners, e-mailings, een mini grafische huisstijl, posters, roll-ups, filmpjes, en meer. Zo werd het platform ‘RISE’ op een unieke en boeiende manier op de kaart gezet binnen de organisatie.

Een visuele vertaalslag met communicatie in fases

Er werd een communicatieplan ontwikkeld om het RISE-platform te lanceren, inclusief teasers en post-roll out communicatie.

Waar Umbau het verschil maakte

Als bijna integraal onderdeel van het Barco team konden we talloze opties voorstellen en uitwerken. Umbau zorgde voor één geïntegreerd geheel met een duidelijke uitstraling, wat de adoptie en het succes van het platform bevorderde.

Quote

Yoda is de leermeester in Star Wars en de centrale figuur in deze interne Barco Cinema campagne.

Geïnspireerd door onze aanpak?

Get in touch

Herken je jouw B2B-organisatie in deze case? Of ben je geïnspireerd door onze aanpak? We zijn benieuwd naar jouw verhaal. Of je nu voor een nieuwe strategie gaat, creativiteit zoekt of gewoon wat extra hulp kunt gebruiken, bij Umbau denken we graag met je mee.

We houden ervan om ideeën om te zetten in iets tastbaars. Laten we samen jouw visie werkelijkheid maken. Neem contact met ons op en ontdek hoe we jouw volgende project kunnen laten schitteren!