AExponentiële groei dankzij een sterke marketing & sales alliantie

De Belgische ICT-sector is zeer competitief, waar nichespelers geconfronteerd worden met de constante uitdaging om zich te differentiëren. Het antwoord van AE, een toonaangevende Belgische business- en ICT-consultancypartner, is altijd duidelijk geweest: hun ongeëvenaarde expertise en uitzonderlijke bedrijfscultuur. Maar hoe kun je deze waarde overbrengen in een competitieve markt? Om de kloof tussen hun interne sterktes en externe opportuniteiten te dichten, gingen we samen met het AE marketingteam aan de slag om hun “commerciële slagkracht” te versterken.
Klant
AE
Sector
IT & Tech
Tags
Expertise as a service
Webdesign

Hoe brachten wij helderheid voor AE?

We vertaalden de interne sterktes naar externe marktbehoeften door middel van storytelling, strategische positionering en praktische uitvoering.

• Deel van het team: onze Umbau collega’s zijn écht deel van het team. Zo is Davy aan de slag als contentwriter waar hij begrijpelijke content maakt: geen generieke of technische deliverables maar concrete waarde voor de uitdagingen van de doelgroep, een andere collega was een tijdelijke vervanging van een AE’er met zwangerschapsverlof.

• Authentieke storytelling: doordat we rechtstreeks met de inhoudelijke experts aan tafel zaten, konden we echt tot de kern doordringen van AE’s waarde. Inhoud boven trendy termen, waarde boven clicks. Maar uiteraard wel sterk ingebed in de customer journey.

• Conversiegedreven website: vers van de pers en fier op het resultaat: de gloednieuwe website! Met focus op conversie en content, én een duidelijke services structuur, is AE er klaar voor om de markt verder te veroveren.

Het resultaat? Complexe oplossingen ontrafeld en tastbare groei

Dankzij de sterke inhoudelijke marketingstrategie, is het thought leadership van AE verder versterkt, waarbij ze bouwden aan hun reputatie als dé partner voor digitale excellentie. De resultaten spreken voor zich: 15% meer volgers op LinkedIn, bijna 25% meer bezoekers op de website en een lead funnel die het aantal marketing gekwalificeerde leads verdubbelde op 4 maanden tijd. En de samenwerking tussen marketing en sales? Die is alleen maar verder versterkt, samen voor dezelfde doelen en ambities.

Waar Umbau het verschil maakte

Umbau vertaalde AE’s technische expertise naar een krachtig en impactvol marketingverhaal dat zowel hun zichtbaarheid als leadgeneratie versterkte. Door strategische begeleiding te combineren met hands-on ondersteuning en naadloze teamintegratie, brachten we marketing en sales dichter bij elkaar en zorgden we voor meetbare groei.