Hoe neem je verschillende doelgroepen mee wanneer je organisatie verandert?

Side By Side event / donderdag 24 april 2025 / 18u30 / Umbau HQ - Mechelen

Wat als je organisatie stilaan of ineens drastisch verandert van koers? Hoe neem je verschillende stakeholders mee in verandering? Het zijn boeiende, uitdagende tijden voor ondernemers en marketeers. We zochten 3 organisaties die door verandering gingen en die hun learnings komen delen.

Katia Van Bouwel (Q8), Christoph Neut (AE) en Alexander Vandersmissen (Stad Mechelen) delen hun inzichten en ervaringen bij ons op de sofa! Na deze inspirerende avond heb je meer geleerd over:

1. Is langetermijndenken nog mogelijk in een wereld die continu onder druk staat van kortetermijnresultaten?
2. Hoe behoud je geloofwaardigheid en betrokkenheid bij klanten en medewerkers?
3. Hoe zet je marketing en communicatie in de cockpit van verandering?


Mis deze inspirerende sessie niet!

Sprekers op onze sofa

Schuif aan bij onze sofa, en leer van drie toporganisaties:

1. Wat werkt écht als je een koerswijziging doorvoert?
2. Hoe creëer je draagvlak bij klanten en medewerkers?
3. Welke rol spelen marketing & communicatie in een succesvolle transitie?

Katia Van Bouwel
Communicatieverantwoordelijke Q8

Q8 transformeerde in enkele jaren tijd van oliemaatschappij naar mobiliteitsspeler: van tankstations naar laadstations met compleet nieuwe diensten. Dit bracht de nodige uitdagingen met zich mee op het vlak van positionering, interne en externe communicatie, stakeholdermanagement, employer branding, marketing… Katia Van Bouwel deelt graag openlijk de ups ànd downs van dit stevige veranderingstraject.

Christoph Neut
CEO AE

Christoph Neut, CEO van AE, heeft een heldere missie: exponentiële groei realiseren voor AE als toonaangevende business- en ICT-partner. Dat vroeg om een nieuwe, krachtige commerciële focus—een uitdaging in een organisatie van deze omvang. De sleutel? Een structurele en complementaire samenwerking tussen marketing en sales. In deze terugblik deelt Christoph hoe deze strategische transformatie vorm kreeg en welke inzichten hij meeneemt voor de toekomst.

Alexander Vandersmissen
Schepen Stad Mechelen

Alexander Vandersmissen, is Schepen bevoegd voor oa. economie & ondernemen bij Stad Mechelen. Hij deelt zijn inzichten over een wendbaar beleid.
Hoe zorg je ervoor dat je competitief bent en blijft als stad? En hoe ga je om met de korte, middellange en lange termijn? En hoe krijg je iedereen hier in mee?

Praktische info

Voor wie?
C-level, marketing- en communicatieprofessionals.

Wanneer?
Donderdag 24 april 2025 om 18u30
Start gesprek 18u45
Vanaf 20u netwerkreceptie met hapje en drankje
Einde voorzien omstreeks 21u30

Waar?
Umbau HQ: Hendrik Speecqvest 62 - 2800 Mechelen

Reserveer nu je plekje!

Deelname is gratis, maar registratie is nodig.
Plaatsen zijn beperkt!

Geregisteerd? Top! Dan rekenen we op je komst.

Gelukt! Je inschrijving werd goed ontvangen.
Tot binnenkort!
Oeps! Er is iets misgegaan. Probeer je het opnieuw?