Living Tomorrow: strategische marketingpartner voor jarenlange impact

Living Tomorrow stond aan de vooravond van hun zevende generatie “Huis van de Toekomst”. Dit indrukwekkende project, een toren van 50 meter hoog, zou hun huidige locatie verder uitbouwen tot een volwaardige innovatiecampus. Om hun merk een strategische upgrade te geven, zocht Living Tomorrow een structurele, strategische marketingpartner.
Klant
Living Tomorrow
Sector
IT & Tech
Tags
Content marketing
Lead generation

Aanpak

Umbau nam de rol op zich van allround strategische marketing- en communicatiepartner op en ondersteunde Living Tomorrow met:

  • Marketingstrategie: Ontwikkeling van een toekomstgerichte merkpositionering die innovatie en technologie verbindt.
  • Partnerprogramma: We stonden aan de basis van het partnerprogramma, waarbij we enerzijds de bestaande partners ondersteunde met gerichte marketinginitiatieven, als inzette op het aantrekken van nieuwe partners.
  • Contentstrategie: Umbau was verantwoordelijk voor de creatie en distributie van content via diverse kanalen, afgestemd op verschillende doelgroepen. Denk aan social media posts, maar ook aan brochures, blogs ...
  • Lanceringsevent: we hadden de eer om het driedaags lanceringsevent van de gloednieuwe innovatiecampus in goede banen te leiden. Met een uitgebreid programma dat zich zowel focuste op partners, pers als de omgeving, hadden we een echte belevingsdriedaagse. Zo miste Living Tomorrow zijn start niet!
  • Website: om de verscherpte positionering van Living Tomorrow als innovatiecampus te ondersteunen, ontwikkelden we een gloednieuwe website waarbij de verschillende functies van de innovatiecampus glashelder in de markt werden gezet.

Resultaat

Dankzij deze geïntegreerde aanpak werd Living Tomorrow niet alleen sterker gepositioneerd, maar werd de marketingslagkracht ook versterkt. Door de jarenlange samenwerking, waren we geen partner meer, maar effectief deel van het team.  We rapporteerden rechtstreeks op de directiemeeting en hadden contact met de hele organisatie, waardoor we de vinger aan de pols konden houden. 

Het verschil dat Umbau maakte

  • Een sterke strategische basis: Living Tomorrow’s merkidentiteit werd aangescherpt en geoptimaliseerd voor een breed publiek, waardoor de impact van hun communicatie vergroot werd. Maar daar stopten onze opdracht niet. We stonden mee aan de basis van de marketingstrategie, en werkten ook het meerjarenbudget voor marketing uit.
  • Behoud van herkenbaarheid, maar met een future-proof twist: Hoe ga je om met een lovebrand? We brachten het visuele merk een stapje hoger dankzij een strakke grafische stijl met een levendige en toegankelijke uitstraling, zodat het merk zowel professioneel als innovatief aanvoelt.
  • We waren een verlengde van het marketingdepartement. Doordat we de organisatie zo goed kende, konden we proactief te werk gaan. Bovendien zorgden we niet enkel alleen voor een strategische basis, maar konden we ook erg snel op de bal spelen qua operationele uitvoering.