Colruyt Export: Van bulkdata naar een gestroomlijnde catalogus

De gemiddelde catalogus van Colex (Colruyt Export) telt 400+ pagina’s en 5000+ artikelen, van food tot non-food met merken zoals Boni en Everyday. En dat in meerdere talen. Een enorme klus, zeker als je weet dat we de catalogus meerdere keren per jaar moeten bijwerken. Hoe maak je zo’n gigantisch document efficiënter en foutloos? Challenge accepted!
Klant
Colruyt Group
Sector
Retail
Tags
Contentautomatisatie

Hoe brachten wij helderheid? Slimme automatisering voor maximale efficiëntie

Sinds 2016 ondersteunen we Colex bij het opmaken van hun catalogi. Doordat we al zo lang samenwerken, hebben we echt de mogelijkheid gehad om in de kern van hun uitdagingen te duiken en een proces van continue optimalisatie op te zetten. We automatiseerden het proces met slimme Indesign-templates, waardoor productbeschrijvingen uit Excel en foto’s uit de database automatisch in de juiste opmaak vorm krijgen. Minder handmatig werk, minder fouten, snellere updates. En bovendien een flinke kostenbesparing voor de klant.  

Om een werk van weken automatisch te laten verlopen, gingen onze automatisatiespecialisten aan de slag en werd het werk gereduceerd tot dagen.

Het resultaat: complexiteit ontrafeld: duurzaam,schaalbaar én met respect voor deadlines

Dankzij ons vaste Umbau team voor Colex, schakelen we snel en flexibel. Colex kan rekenen op consistentie en kwaliteit, terwijl het proces schaalbaar is en veel mogelijkheden biedt voor de toekomst. De combinatie van automatiseringen strategisch design maakt de catalogi niet alleen overzichtelijker, maar ook duurzaam. Een samenwerking die blijft groeien, wij kijken alvast uit naar wat de toekomst brengt!

 

Waar Umbau het verschil maakte

De combinatie van grafische skills en technische kennis van data-automatisatie zorgt voor een mooi eindproduct en een gigantische kostenbesparing.