Lead Generation

In het huidige competitieve B2B-landschap, zijn kwalitatieve leads vaak even zeldzaam als eenhoorns. Alsof dat nog niet uitdagend genoeg is, is lead generation intussen ook een puzzel geworden waarvan de stukjes in alle hoeken van de marketingwereld zijn verspreid.

Wij helpen je de allerbeste prospects te vinden, te charmeren en te transformeren tot loyale klanten die staan te springen om met jou in zee te gaan.

Waarom is lead generation een must?

Duurzame groei

Betrouwbare lead generation zorgt voor een continue stroom potentiële klanten, waardoor je alle kansen hebt om je bedrijf naar nieuwe hoogten te tillen.

Hogere ROI

Gerichte lead generation is een GPS voor marketingmiddelen. Je blijft op het juiste pad en verspilt geen budget, omdat je de marketingkanonnen richten op leads die niet alleen de moeite waard zijn, maar ook een hogere kans hebben om te converteren.

Concurrentievoordeel

Voorop blijven in de B2B-markt vereist een proactieve lead generation aanpak. Dit geeft je een voorsprong op concurrenten die mogelijk afhankelijk zijn van meer willekeurige of minder gestructureerde manieren van klantenwerving.

Wi je weten of jouw lead generation efficiënter kan?

Laat ons die dan even samen bekijken. Virtueel of face-to-face. Zonder verplichtingen. We hebben ongetwijfeld zinvolle tips of advies voor je.

Waar kunnen wij mee helpen?

Funnel building

Door een efficiënte marketing- & salesfunnel te bouwen kan je leads zo goed mogelijk begeleiden van bewustwording tot conversie. Laat ons een VIP-route maken die jouw leads door de marketing- en salesfunnel begeleidt richting conversie!

Multichannel campagnes

Lead generation is als een symfonie, en je marketingkanalen zijn de instrumenten. Wij zijn de dirigenten die ervoor zorgen dat elk kanaal harmonieus samenwerkt, zodat jouw boodschap aankomt als een muzikaal meesterwerk. Geen solo-act, maar een samenspel.

Production & Development

Wanneer werkt lead generation? Wanneer je de juiste content op het juiste moment bij de juiste persoon krijgt. En dat is onze specialiteit. We zetten jouw verhaal op het juiste podium, op het juiste moment, voor de juiste ogen.

Marketing-sales alignment

Een goed geoliede machine: marketing en sales in perfecte harmonie. Geen botsingen, geen miscommunicatie, alleen vlotte samenwerking. Wij zijn de choreografen die ervoor zorgen dat de neuzen één kant op wijzen, taken duidelijk zijn, en doelstellingen gehaald worden.

Sales Enablement

Een soldaat stuur je niet naar de oorlog zonder wapens. Daarom rusten wij je salesteam uit met een goed gevulde gereedschapskist vol kwalitatieve content, zowel in print als digitaal. Goed om vol vertrouwen bij potentiële klanten binnen te stappen en deals binnen te halen.

Account based marketing

Account-based marketing is als een op maat gemaakt pak versus one-size-fits-all confectie. Wij ontwikkelen gepersonaliseerde campagnes voor op voorhand gekozen accounts en besluitvormers en houden het feest gaande door elke stap doorheen de funnel van nabij te volgen.

Wat maakt Umbau anders dan de rest?

B2B-expertise en -liefde

We kiezen er heel bewust voor om alleen te werken voor B2B-bedrijven. We hebben nu eenmaal een zwak voor complexe producten of strategieën, lange salescycli, zeer specifieke doelgroepen en een aanpak op maat. En we weten er intussen alles over.

Streven naar meer en beter

We hebben een hekel aan marketing om de marketing. Bij alles wat we doen is onze eerste vraag: wat draagt dit concreet bij voor de business? We hebben een uitgesproken mening en we schromen ons niet om die te geven. Maar altijd vanuit een streven naar meer en beter.

De unieke Umbau-filosofie

Onze naam is allesbehalve toevallig gekozen. We houden van verbouwen. We beginnen zelden van nul en gooien nooit het kind met het badwater weg. We kijken liever wat nu al werkt en resultaten oplevert, om er nieuw leven in te blazen en verder te bouwen.

 Snelheid & flexibiliteit

Ons motto is simpel: “there is no traffic jam along the extra mile”. We doen alles wat mogelijk is om je goed en snel te helpen, zonder in te boeten op kwaliteit. Desnoods gooien we onze eigen planning om. Voor kleinere opdrachten hebben we binnen 24u meestal al een eerste voorstel klaar.

Gewoon goeie mensen

We hebben allemaal ervaring in agencies en aan de business kant. Dat zorgt ervoor dat we beter dan wie ook snappen wat je precies verwacht van een agency. Maar we zijn vooral ook fijne mensen om mee samen te werken. Serieus als het moet, plezant als het kan.

Niet gevonden wat je zocht? Laat het ons weten!

We doen ons best om zeker een antwoord te geven op jouw specifieke vraag.

Blogs

Drie vragen die je niet goed durft stellen aan agencies

Wanneer wij met potentiële klanten praten, worden er heel vaak concrete vragen gesteld. Over ons aanbod, onze manier van werken, de kosten, enz. Maar we merken ook dat er een aantal vragen zijn die in het hoofd spelen van onze gesprekspartner, maar die ze minder makkelijk durven stellen.  Daarom antwoorden we in deze blogpost op de 3 meest pertinente vragen die vaak niet gesteld worden.

Hoe kies je een marketing agency dat bij je past?

Er zijn heel veel marketing agencies op de markt, met elk hun eigen aanpak, stijl, expertise en cultuur. Neem de tijd om vooraf informatie in te winnen en gebruik ook de eerste gesprekken om een goed beeld te krijgen van het agency.   Marketing agencies bieden vaak een breed scala aan diensten, variërend van strategisch tot heel hands-on, van klassiek tot digitaal en van B2B tot B2C. Probeer uit te vissen, waar de echte sterktes van het agency liggen. De cases zijn vaak een goede indicatie daarvan.

Resources & downloads

Samenwerken met een marketing agency: do’s & dont’s

Vragen of bedenkingen over de samenwerking met een marketing agency? Met de do’s & dont’s uit dit ebook kies je niet alleen het juiste marketing agency, maar haal je ook het maximale uit de samenwerking.

Value Proposition Canvas

Een value proposition canvas helpt je om de behoeften van je doelgroep te begrijpen, om een  value proposition te creëren waarmee je jezelf  onderscheidt van de concurrentie en om je marketingstrategie te verbeteren.

Content Marketing Checklist

Deze checklist helpt je om content te creëren die een efectieve meerwaarde heeft voor je publiek. Op basis van meerdere parameters kan je nagaan of je content vindbaar, leesbaar, begrijpbaar, deelbaar en actiegericht is.